menuordersearch
mivehonlline.ir

تقویت حافظه ,

۱۳۹۸/۱/۲۵ یکشنبه
(1)
(0)
تقویت حافظه
تقویت حافظه

راه های تقویت حافظه در اسلام

اول از همه به سراغ توصیه های امامان برای تقویت حافظه می رویم که به جرات موثرترین راههاست.

حضرت محمد (ص) در وصیتشان به امیرالمومنین علی (ع) بیان داشته اند:ای علی؛ خوردن کدو بر تو لازم است پس آن را فراوان استفاده کن، چرا که موجب افزایش حافظه می شود.

پیامبر (ص) فرموده اند:کسی که کدو را با عدس بخورد، دلی نرم تر و حضور قلبی بیشتر را سر نماز خواهد داشت و از حضرت علی (ع) نقل گردیده که پیامبر (ص) از میان خورش ها و غذاها، کدو را بیشتر می پسندیدند و به زبان امروزی کدو توصیه ای برای تقویت حافظه و افزایش تمرکز توصیه می شود.

امام صادق (ع) در رابطه با تقویت حافظه می فرماید:کدو برای درد قولنج بسیار مفید می باشد و حافظه را تقویت می کندو 

 امام کاظم (ع) برای تقویت حافظه می فرمایند :همانا خوردن کدو موجب افزایش عقل می گردد

 

برای تقویت حافظه چی بخوریم؟

 اول از همه غذاهای سالم بخورید چنانچه استفاده از یک رژیم غذایی سالم و مناسب نه تنها برای جسمتان مفید است، بلکه برای مغز و حافظه تان نیز لازم است. بر طبق نظرات آکادمی عصب شناسی آمریکا، خوردن میوه ها و سبزیجاتی که حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان هستند؛ مثل توت ها، مرکبات، اسفناج، هویج،کلم بروکلی، گوجه فرنگی و سیب زمینی شیرین می تواند تا 11 درصد احتمال سکته را پایین بیاورد.

 

تحقیق دیگری نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در ذغال اخته و انواع میوه ها و انگور می تواند توانایی ارتباط سلول های مغزی را با یکدیگر بالا برده و خطر آسیب رسیدن به آنها را پایین آورد.

 

 تقویت حافظه با انجام کدام ورزش ها؟

در یک جمله بدوید تا حافظه بهتری داشته باشید.

راههای تقویت حافظه

ورزش های موثر در تقویت حافظه 
 

40 دقیقه ورزش هوازی 3 بار در هفته به مدت یک سال می تواند سایز هیپوکامپوس یک فرد بالغ را به اندازه 2 درصد افزایش دهد. بنا بر نتیجه تحقیقات دانشگاه ایلینوی، این عمل باعث بهبود چشمگیر حافظه می شود. البته دانشمندان هنوز علت این افزایش حجم با ورزش های هوازی را متوجه نشده اند. راه رفتن تند، دوچرخه سواری با شدت متوسط، دویدن نرم و شنا نمونه هایی عالی از ورزش های هوازی هستند.

کار با وزنه برای تقویت مغز

نتایج تحقیقات دانشمندان برزیلی که در ژورنال« علوم پزشکی و ورزش» به چاپ رسیده نشان می دهد، تمرینات قدرتی به مدت 60 دقیقه و 3 بار در هفته به مدت 6 ماه باعث بهبود حافظه کوتاه و بلندمدت می شود. تحقیقات دانشمندان دانشگاه UCLA نیز مشخص کرده، علت این اتفاق نیاز به تمرکز بالا موقع کار با وزنه در حرکات مختلف است که باعث ایجاد یک چالش ادراکی در مغز می شود (دقیقا برعکس انجام یک حرکت تکراری و مداوم مثل دویدن).

تمرینات استقامتی برای نوسازی نورون ها

انجام تمرینات دوره ای با شدت بالا یا تمرینات استقامتی به نحوی که ضربان قلب 80 تا 85 درصد بیشتر از ضربان قبلی باشد، سطح هورمون های وابسته به سلامت مغز را به بالاترین حد ممکن می رساند. بهتر است این تمرینات در2جلسه 30 دقیقه ای انجام شوند. ورزش های گروهی مثل فوتبال برای این منظور عالی هستند چون علاوه بر ویژگی های ورزشی به دلیل ذات اجتماعی خود فواید بیشتری برای مغز خواهند داشت.

 

منبع: namnak.com

نظرات کاربران ( 0 نظر)
*نام و نام خانوادگي
* پست الکترونيک
* متن پيام

بستن
*نام و نام خانوادگي
* پست الکترونيک
* متن پيام

پرفروش ترين کالاها
میوه کیلویی درجه یکسیب زرد (فروشگاه تهران)
میوه کیلویی درجه یک
سیب زرد (فروشگاه تهران)18,500 تومان مشاهده
هلو نوبرونه کمی ریز (500 گرمی)هلو (فروشگاه تهران)
هلو نوبرونه کمی ریز (500 گرمی)
هلو (فروشگاه تهران)14,000 تومان 10,500 تومان مشاهده
شلیل نوبرونه کمی ریز(500 گرم)شلیل (فروشگاه تهران)
شلیل نوبرونه کمی ریز(500 گرم)
شلیل (فروشگاه تهران)25,000 تومان مشاهده
پک مجلسی(موز،خیار،آبمیوه گلنوش)پک مجلسی شماره هشت
پک مجلسی(آبمیوه pop up ،موز،کیک یزدی)
پک مجلسی(آبمیوه گلنوش ،موز،کیک یزدی)
پک مجلسی(موز،خیار،آبمیوه گلنوش)
پک مجلسی شماره هشت6,550 تومان مشاهده
بستن
ورود به کاربريورود به کاربري
کد امنيتي :کد امنيتي
مي خواهيد ثبت نام کنيد ؟
عضويت